Μύθοι & Αλήθειες γύρω από τα... Αυγά!

:fire:

Τις τελευταίες δεκαετίες, το αυγό, παρά την υψηλή διατροφική του αξία, αναγνωριζόταν από το ευρύ κοινό, συμπεριλαμβανομένης και μεγάλης μερίδας της ιατρικής κοινότητας, ως επιβαρυντικό για την ανθρώπινη χοληστερίνη τρόφιμο. Ωστόσο, πλέον, η κατανάλωση του αυγού έχει απενοχοποιηθεί, καθώς νέα στοιχεία διαψεύδουν την παγιωμένη αυτή άποψη και καταρρίπτουν μύθους και προκαταλήψεις. Εσείς πόσα πράγματα γνωρίζετε σχετικά με τα αυγά;

Μάθετε τις βασικές φράσεις!

πολύτιμο και υγιεινό τρόφιμο
μπορώ να καταναλώνω
περιέχω χοληστερόλη
ανεβάζω την χοληστερίνη
υψηλή πρωτεϊνική αξία
τροφή ζωικής προέλευσης
επιβαρυντική παρουσία
κότες ελευθέρας βοσκής
χορταστικό και υγιεινό γεύμα
εντάσσω στη διατροφή μου

translate Μεταφράστε και θυμηθείτε τις βασικές φράσεις.

Ας ελέγξουμε τις βασικές ιδέες!

  1. Για ποιον λόγο ήταν διαδεδομένη η άποψη ότι το αυγό ανεβάζει την χοληστερίνη;

Διότι ο κρόκος του αυγού έχει υψηλή περιεκτικότητα χοληστερόλης (πάνω από 200 mg), γεγονός που έκανε πολύ κόσμο να πιστεύει ότι τα αυγά ευθύνονται για την ανεβασμένη χοληστερίνη.

  1. Γιατί το αυγό αναφέρεται ως η καλύτερη τροφή ζωικής προέλευσης;

Γιατί το ασπράδι του αυγού περιέχει όλα τα απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό αμινοξέα και έχει υψηλότερη πρωτεϊνική αξία από το κρέας. Αυτός είναι και ο λόγος που επιλέγεται ως βασική τροφή ήδη από τους πρώτους οκτώ μήνες ζωής του ανθρώπου.

  1. Σε ποια συχνότητα μπορεί ένας ενήλικας να εντάξει στη διατροφή του τα αυγά;

Παρόλο που στο βίντεο καθίσταται σαφές ότι ένα ή δύο αυγά την ημέρα δεν βλάπτουν τον οργανισμό, διευκρινίζεται ότι η συχνότητα εξαρτάται από το είδος της διατροφής. Μια διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά, μπορεί να περιέχει αρκετά αυγά.

Νομίζω ότι…

Νομίζω ότι το αυγό, αυτό το τόσο «παρεξηγημένο» τα τελευταία χρόνια τρόφιμο, μπορεί επιτέλους να ενταχθεί απενοχοποιημένα στη διατροφή των περισσότερων ανθρώπων. Πέρα από την πρωτεϊνική του αξία, που ξεπερνά αυτή του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, διαθέτει και άλλα, πιο πρακτικά πλεονεκτήματα.
Δημιουργεί, για παράδειγμα, αίσθημα κορεσμού χωρίς να επιβαρύνει τον οργανισμό με περιττές θερμίδες, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για όσους κάνουν δίαιτα ή προσέχουν τη διατροφή τους. Επιπλέον, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κομμάτι μιας χορτοφαγικής διατροφής (δυστυχώς όχι vegan), αντικαθιστώντας το κρέας, καθώς όπως είδαμε μπορεί να καλύψει τον οργανισμό σε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά των τροφών ζωικής προέλευσης. Τέλος, μπορεί να αξιοποιηθεί σε πλήθος συνταγών, αλμυρών ή γλυκών και να καταναλωθεί σε συνδυασμό με άλλες γεύσεις ακόμα και από εκείνους που δεν το θεωρούν αρκετά εύγεστο στις κλασικές μορφές του.
Όντας η ίδια λάτρης των αυγών και αρκετά τυχερή ώστε να έχω πρόσβαση σε αυγά ημέρας από κότες ελευθέρας βοσκής, βρήκα τις παραπάνω πληροφορίες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και θέλησα να τις μοιραστώ μαζί σας.

Μοιραστείτε τις σκέψεις σας!

  1. Πόσο συχνά καταναλώνετε αυγά και σε ποια μορφή τα προτιμάτε: μελάτα, βραστά, τηγανιτά;

  2. Έχετε πρόσβαση σε αυγά από κότες ελευθέρας βοσκής και αν ναι, έχετε παρατηρήσει διαφορές συγκριτικά με αυτά που προέρχονται από μαζική παραγωγή;

  3. Ποια τρόφιμα θεωρείτε εσείς απαραίτητα ώστε το πρωινό σας να αποτελεί ένα χορταστικό και υγιεινό γεύμα;

audio-recording-icon-1 Ηχογραφήστε την απάντησή σας (μπορείτε να προσθέσετε και κείμενο). Συμπεριλάβετε μια ερώτηση για τους άλλους.
idea Συμβουλές ένα θέμα προς συζήτηση.

1 Like